Unser team

Har du spørgsmål om din bestilling eller har brug for hjælp til noget produkt?
Så findes vores kundeservice her for dig.

 


Almindelige spørgsmål & svar

Computer

Inden du bestiller!

Nuværende information

Her finder du nyheder og information om, hvad der sker i smartphoto

I øjeblikket er der ingen nye oplysninger til rådighed

Spørgsmål om brugerkonto

Hvordan opretter jeg en brugerkonto på smartphoto?

Du opretter din brugerkonto ved at registrere dine oplysninger her(Opret konto)

Skal jeg logge ind for at bestille?

Du behøver ikke være logget ind for at bestille, men som registreret kunde med kundekonto har du følgende fordele:

  • Du kan gemme dine uploadede fotos i forskellige mapper på din brugerkonto. Så er dine billeder allerede der, næste gang du vil skabe et fotoprodukt. Du får også adgang til dem fra enhver computer, tablet eller telefon, når du logger ind.
  • Du kan gemme fotoprodukter, du har oprettet, og fortsætte med at arbejde med dem på et senere tidspunkt
  • Kommer du siden i tanke om, at du ønsker to kopier af din fotobog, så findes denne gemt. Så kan du nemt gå ind og bestille nøjagtig den samme bog igen.
  • På din brugerkonto har du adgang til et overblik over dine bestilte produkter, samt hvor de er lige nu (i produktion, sendt via mail osv.) Samt et overblik over dine fakturaer, eventuelle kreditter og din nuværende smartbonus!
  • smartbonus - ved at være logget ind får du point for hver ordre du afgiver. Disse point udleveres som en kupon hver tredje måned. Vi belønner din loyalitet med en bonus en gang i kvartalet! Læs mere om smartbonus her.

Kan jeg ændre min e-mail-adresse eller oplysninger på mine sider?

Ja, det kan du! Log ind på din brugerkonto, og under overskriften "Mine oplysninger" kan du nemt opdatere din information. Fordi din emailadresse er dit brugernavn, når du logger ind på din brugerkonto, skal du sørge for at bruge din opdaterede e-mail-adresse, næste gang du logger ind.

Spørgsmål om billeder

Hvordan uploader jeg billeder?

Du kan nemt uploade dine billeder direkte til smartphoto.dk. Du behøver ikke installere offlineprogrammer. Du kan også gemme dine billeder på din brugerkonto, hvis du uploader dem til "Mine mapper" (billederne gemmes ikke, hvis du uploader dem direkte til et produkt). Bemærk dog, at smartphoto ikke tilbyder opbevaring af dine fotos. Vi anbefaler derfor, at du altid gemmer dine billeder lokalt hos dig selv eller via en ekstern leverandør til billedlagring! Kontakt vores kundeservice for at få flere oplysninger.

Hvordan ved jeg, hvilken størrelse jeg får på mine billeder?

På vores hjemmeside kan du bestille billeder i forskellige størrelser og formater, Supreme Flex billeder, Retrobilleder, Firkantede billeder osv. Alle vores formater og størrelser til fremkaldte billeder findes her: Format & Størrelse

Hurtigguide til billedfremkaldelse

Når du vælger at fremkalde dine billeder, er der kun angivet en målestok på vores hjemmeside, størrelse 9, 10, 11 og 13. Disse dimensioner refererer til den korte side af billedet i cm. Længden af dit fremkaldte billede kan så variere afhængigt af proportionerne / størrelsen af din billedfil (dvs. i hvilke proportioner billedet er taget). For eksempel kan størrelse 10 være mellem 10x10 cm - 10x18 cm. Billedet justeres, så du får alt med i din billedfil, og billedet bliver ikke beskåret. Vi har valgt at kalde dette Supreme Flex - fordi billedlængden varierer afhængigt af størrelsen på din billedfil.

Hvis du vil have alle billeder i samme størrelse, f.eks. 10x15 cm, skal du ændre i boksen, hvori der står Forholdsfoto (Supreme Flex), over forbillederne, til størrelse 2: 3 (Supreme). Dine billeder kan derefter beskæres for at passe ind i det nye format. Det er derfor vigtigt, at du altid ser dine billeder igennem, før du gennemfører din ordre. Ved at klikke på pennen ved et billede kan du redigere billedet og vælge, hvilken del, der skal trimmes, så ingen del af motivet, der er vigtigt for dig, forsvinder fra billedet. 2: 3 er det traditionelle billedforhold (fotoalbumbilleder) til fremkaldte fotografier.

Bemærk, at i digital fotografering adskiller billedforholdet sig mellem forskellige typer kameraer. Standardindstillingen for et kompakt digitalkamera er 4: 3. Imidlertid har digitale spejlreflekskameraer (DSLR) typisk et 3: 2-forhold som standardindstilling.

Det er normalt muligt at ændre billedformatet på dit digitalkamera. Hvis du vil ændre højde/breddeforholdet på dit kamera, kan du læse om det i brugervejledningen til dit kamera.

Vil du læse mere om billedformat? Klik her: Fremkald

Kan jeg gemme et igangværende produkt/projekt for at fortsætte med at skabe produktet på et senere tidspunkt?

Du kan altid gemme et produkt, hvis du er logget ind på din brugerkonto. Hvis du vil fortsætte med at oprette/redigere det produkt, finder du det under fanen "Mine produkter".

Vil der forekomme automatisk billedforbedring på mine billeder?

På smartphoto korrigeres alle billeder automatisk, inden de fremkaldes, så de giver de bedst mulige resultater. Du kan dog vælge at deaktivere billedforbedringen, hvis du har en smartphoto-konto og er logget ind. Du gør dette på din smartphoto-konto under "Mine oplysninger/Mine indstillinger”.

Husk, at hvis du vælger at deaktivere billedforbedringen, påvirker det alle fremkaldte billeder og fotoprodukter i indkøbskurven, og alle produkter fremkaldes således uden billedforbedring!

I de følgende tilfælde bør du slå billedforbedringen fra:

  • Billeder, du allerede har redigeret
  • Professionelt lavede fotos fra fotograf
  • Billeder taget med et avanceret systemkamera

Spørgsmål angående rabatkoder

Jeg har modtaget en rabatkode. Hvordan bruger jeg koden for at få rabat?

Indtast rabatkoden i indkøbskurven i feltet "Opgiv rabatkode", og klik derefter på "Anvend kode" for at aktivere koden. Det er ikke muligt at kombinere 2 forskellige koder/tilbud i samme ordre. smartphoto tager ikke ansvar for ukorrekt brugte rabatkoder, efter at købet er gennemført. For mere information om vores rabatkoder se vores Betingelser og garantier.

Hvad skal jeg gøre, hvis koden ikke virker?

Hver kode fungerer kun under visse forhold. rabatkoder gælder kun for de produkter og mængder, der er angivet i den aktuelle kampagne. Hver kode gælder også kun i en begrænset periode. Nogle koder gælder kun for nye kunder eller kan kun bruges én gang. Du finder alle de nødvendige oplysninger om, hvad der gælder for din særlige rabatkode nederst på hver nyheds-e-mail, hjemmeside eller annonce. I tilfælde af problemer skal du altid kontakte kundeservice inden bestilling

Jeg har modtaget flere koder. Kan jeg kombinere dem i samme ordre?

Det er ikke muligt at bruge mere end én kode i samme ordre. Det er ikke muligt at kombinere flere tilbud.

Spørgsmål om betaling

Hvordan kan jeg betale for min ordre?

Du kan betale med Visa og Mastercard, PayPal, Forudbetaling via bank. Ved forudbetaling begynder vi producere din ordre når betalingen er gennemført.

Alle oplysninger om vores betalingsmuligheder er tilgængelige her: Betalnings Info

Er min betaling sikker?

Alle data overføres på et højt niveau af kryptering for at sikre en sikker transaktion. Dine kreditkortoplysninger gemmes ikke på vores servere, medmindre du aktivt vælger at gemme dine oplysninger på webstedet. Vi garanterer en 100% sikker betaling. Du kan finde flere oplysninger om Adyen her. www.adyen.com.

Godt at vide

Hvad kræves der af mine digitale billedfiler, så resultatet bliver så godt som muligt?

For at dine billeder skal give det bedste resultat på det produkt, du bestiller, skal vi bruge din billedfil i jpg eller png format (som bruges til farveprofilen RGB). Vi anbefaler, at du har så høj opløsning som muligt på dine billeder, men at størrelsen af din billedfil ikke overstiger 39,5 MB.

Hvordan ved jeg, at opløsning er god nok?

Hvis opløsningen ikke er god nok, viser vores program en advarseltrekant med et udråbstegn på dit billede. Dette betyder, at dit billede kan blive sløret og pixeleret i den størrelse og på det produkt, du har valgt. For at undgå dette kan du muligvis reducere produktets/billedets størrelse. Har du beskåret billedet? Så kan det hjælpe ikke at beskære dit billede så meget. Desværre er det ikke muligt at øge opløsningen af et billede på vores hjemmeside. Du kan bestille dit produkt, selv om du får en advarsel om opløsningen, men du har da ingen garanti på det.

Foto Mindste opløsningen
Højde (i Pixels) Bred (i Pixels)
9 x 12/13 cm 768 1152
10 x 14/15 cm 768 1152
11 x 15/17 cm 845 1268
13 x 17/19 cm 900 1350
Lærred, Poster & Collage Mindste opløsningen
Højde (i Pixels) Bred (i Pixels)
20 x 27/30 cm 709 1063
30 x 40 cm 992 1321
40 x 40/53/60 cm 1134 1701
50 x 66/70 cm 1417 1983
60 x 80/90 cm 1701 2251
70 x 93/105 cm 1984 2976
80 x 106/120 cm 2268 3402
90 x 120 cm 2551 3402

Er der nogen beskæringsmargen, der ikke vises i forhåndsvisningen?

En lille beskæringsmargen er nødvendig, når du skaber dine produkter. Den kan ikke vises i forhåndsvisningen. Denne nødvendighed er 3mm. Husk venligst dette, når du placerer dit billede på det produkt, du vil bestille.

Kan jeg ændre størrelsen på min valgte fotobog, efter at jeg er begyndt at skabe og gemme den?

Nej, det kan du ikke. Når du skaber en fotobog, vælger du en base, hvor parametrene er omhyggeligt beregnet, så de matcher maskinerne i produktionen. Disse vil så blive låst til den skabelon og det format/den størrelse, du vælger fra begyndelsen. Når du har skabt og gemt din fotobog, kan du ikke længere ændre den til et andet format eller en anden størrelse. Hvis du vil ændre størrelsen på bogen, må du starte om.

Teknisk fejl

Jeg får en fejlmeddelelse. Hvad gør jeg?

Har du opdaget et teknisk problem på vores hjemmeside? For at finde en løsning på problemet kan du tage et skærmbillede (et billede på skærmen med fejlmeddelelsen synlig) og sende den til vores kundeservice på: kundeservice@smartphoto.dk

Vi har også brug for svar på følgende spørgsmål:

  • Bruger du en computer eller mobil?
  • Om mobil, er det en iPhone eller Android?
  • Hvis du bruger en computer, hvilken browser bruger du?
  • Hvor opstod fejlen? På hvilken side, hvad gjorde du, da fejlmeddelelsen kom?

Tip: Hvis du bruger en computer, så test med en anden browser. Det løser normalt de fleste problemer.
Vi anbefaler at bruge Google Chrome.

Vrachtwagen

Efter din bestilling!

Kan jeg ændre en allerede foretaget ordre?

Kan jeg ændre eller annullere en ordre, jeg allerede har bekræftet og indsendt?

Desværre er det ikke muligt at ændre eller annullere en ordre. Så snart du har klikket i feltet "Bekræft", begynder produktionen af din ordre. Hvis du har opdaget en fejl i din ordre, kan du lave en ny uden ekstra omkostninger (kontakt altid vores kundeservice, inden du bestiller en ny ordre). Du kan læse mere om vores unikke smartgaranti her:

Jeg har glemt at indtaste min rabatkode/fik ikke tilbudskoden til at fungere. Kan jeg tilføje koden bagefter?

Desværre har vi ikke mulighed for at tilføje koder og rabatter bagefter. Når du har klikket på "Bekræft", sendes din ordre digitalt til vores produktion, som straks starter produktionen af din ordre, hvilket betyder, at din ordre vil blive låst for ændringer etc.

Hvis du har problemer med vores tilbudskoder, skal du altid kontakte os, inden du bekræfter din ordre, så hjælper vi dig.

Leverings- og fragtspørgsmål

Hvor lang tid er leveringstiden på mit bestilte produkt?

Produktionstid og leveringstid tælles altid for sig. Forskellige produkter kan tage forskellig tid at fremstille. Mere information om produktion og leveringstid findes på hver produktside ved at klikke på "Levering" under produktet. Du kan også læse om leveringstider her: Levering info

Hvad er forsendelsesomkostningerne, og hvordan virker systemet?

Vi har opdelt fragtomkostningerne i forskellige fragtgrupper for forskellige produkter og antallet af produkter i samme bestilling. For eksempel, hvis du i samme ordre bestiller varer fra forskellige fragtgrupper, betaler du kun fragt for den højeste fragtgruppe. Eks. du bestiller 50 almindelige billeder, der slutter i fragtgruppe 1 og koster 49 kr. i porto. Samtidig bestiller du 2 krus, der ender i fragtgruppe 2 og koster 69 kr. i porto. Du betaler kun porto for krusene, fordi de har den dyreste fragt. Du vil altid kunne se den nøjagtige pris under bestillingsprocessen, inden du gennemfører dit køb.

Du kan også finde fragttabellen på vores prisliste.

Hvordan ved jeg, at min ordre er på vej?

Når din bestilling er færdig i vores produktion, sender vi altid en email til dig om, at din ordre er på vej. Vi sender et e-mail. når din ordre er klar og sendt fra produktionen.

Kan jag spore min ordre?

De fleste ordrer sendes som breve eller store breve uden et pakkenummer og kan derfor ikke spores på posten. Hvis din ordre får plads i din postkasse, vil den blive leveret der, men anser postvæsenet, at din forsendelse ikke passer i din postkasse, vil du modtage en avi fra dit nærmeste udleveringssted.

Større produkter som f.eks. et lærredsbillede på 40x60 cm, derimod, sendes med et pakkenummer. Hvis du vil vide, om din forsendelse har et pakkenummer, bedes du kontakte kundeservice efter at din bestilling har forladt vores produktion.

Kan jeg vælge ekspreslevering?

I øjeblikket tilbyder vi ikke ekspreslevering.

Vil min ordre blive sendt ad flere omgange?

Hvis din ordre indeholder en blanding af forskellige produkter, eller du har foretaget en større ordre, kan din ordre opdeles i forskellige pakker. Vi leverer så produkterne, så snart de er færdige i vores produktion. Det er derfor muligt, at du vil modtage dine produkter på forskellige tidspunkter.

Jeg har opdaget en fejl i min indleverede ordre (stavefejl, forkert billede/design osv.). Hvad kan jeg gøre?

Vi kan aldrig stoppe en produktion startet på en ordre, men du kan normalt bruge vores smartgaranti. Vent på dit produkt og kontakt kundeservice for at få oplysninger om vores smartgaranti.

• Min levering er ikke kommet på beregnet dato. Kan jeg spore forsendelsen?

Kun store leverancer med pakkenumre kan spores i posten. De estimerede datoer, vi oplyser ved bestilling, stemmer 95%. Hvis varen mod forventning ikke er ankommet i tide, bedes du kontakte vores kundeservice, så undersøger vi, om at alt ser rigtigt ud, og gør, hvad der kræves.

Spørgsmål om reklamation

Jeg er ikke rigtig tilfreds med mit produkt. Kan jeg reklamere?

Du har altid ret til at klage over et produkt, du ikke er tilfreds med. Kontakt altid kundeservice efter mere information om procedurer. Vi erstatter altid et klagebelagt produkt med et nyt.

Mit produkt er blevet beskadiget i posten. Hvad skal jeg gøre?

Hvis du har modtaget et beskadiget produkt, skal du straks kontakte vores kundeservice.
Således får du den hurtigste håndtering af din sag:
Tag et billede af skaden og maile til os på kundeservice@smartphoto.dk.
Angiv dit bestillingsnummer, hvad billedet viser og en kort forklaring. Så behandler vi det skete og løser det på den bedste måde.

Tekstballon

Øvrige spørgsmål!

Øvrige spørgsmål

Hvordan kommer jeg i kontakt med jeres marketingafdeling?

Er du sælger og ønsker at nå vores marketingafdeling? Kontakt dem venligst via e-mail: marknad@smartphoto.com

Gælder det samarbejde i sociale medier, email: collab@smartphoto.com

Er du journalist og ønsker at komme i kontakt med PR-afdelingen, email: press@smartphoto.com

Jeg vil bestille en stor mængde af jeres produkter og vil gerne vide, om I kan tilbyde rabat?

Kontakt vores kundeservice via e-mail, så vil de give dig et tilpasset prisforslag baseret på vores bedste tilgængelige priser.

E-mail

For at kontakte os via e-mail skriv til:

kundeservice@smartphoto.dk

Vi svarer inden for 24-48 timer på hverdage.

Indtast venligst dit bestillingsnummer (14 cifre, som du finder i din ordrebekræftelse).

Telefon  

Vi er glade for at besvare alle dine spørgsmål via telefon:

Man til tors kl. 08.30 til 16:00.
Fredag kl. 08.30-15.00.
Frokostlukket mellem kl. 12.00 og 13.00

Du kommer til os på følgende nummer:

43 64 43 54

For at lette betjeningen, bedes du have dit ordrenummer på 14 cifre parat.

Brev

Du kan sende os et brev på følgende adresse:

smartphoto Nordic AB
Östergatan 39
211 22 Malmö, Sverige

OBS! Kontakt altid vores kundeservice via e-mail eller telefon, hvis du har spørgsmål vedrørende klager eller returnering.